Met Groen Verstand
6
DE MOOISTE STIMULEERT, DE LELIJKSTE REMT
Welke appel kiest u uit de kist? Het is inmiddels een bijna standaard
vraag geworden bij retail trainingen met vers producten. Want stap zelf
in de rol van consument en u snapt waarom bepaalde keuzes gemaakt
worden. De klant kiest altijd de mooiste. Een minder mooie houdt de
plek van de mooiste bezet. En dat kost omzet. Meer dan u denkt.
Maar wat is nu het antwoord op de vraag: Welke appel kiest u uit de
kist? Inderdaad de mooiste. Die appel die het meeste blinkt, geen
butsen en puntjes heeft. Het meest sappige exemplaar krijgt de
voorkeur boven die met een dof vlekje of een beginnend rimpeltje.
Hoewel de smaak hetzelfde is, geeft het uiterlijk op het moment
van aankoop de doorslag.
Bij tuinplanten is het niet anders. Iedereen weet dat een plant
bloemen krijgt en dat knoppen moeten groeien. Toch wordt
er voor een tafel met mooie planten gewikt en gewogen.
Welke is de mooiste, de grootste, de volste? Het is dus ook
niet moeilijk om te voorspellen welke plant het langste
blijft staan. Inderdaad, de minst mooie van het stel.
Dat de mooiste niet per se de beste is, dat weet menig
consument niet.
verse Plant
tevreden klant
OPTIMAAL PRESENTEREN
Het is vrij eenvoudig om planten
altijd netjes en overzichtelijk te presen-
teren. Floor van Schaik Rack Solutions
uit Ede levert een compleet gamma
aan metaaldraad presentatierekken.
Hiermee staan planten zowel op tafels als
op de grond altijd op de ideale afstand.
Bovendien voorkomt deze presentatiehulp
omwaaien van planten. Het bedrijf biedt een
veelheid aan standaardoplossingen, maar
kan ook maatwerk leveren. Kijk voor meer
informatie op
www.floorvanschaik.com.